Zayıflama Egzersizleri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 29 Aralık 2010 tarihinde açılan konu


  1. zayıflama hareketleri,
    zayıflamak için ne yapmalı,
    egzersizle zayıflama


    [​IMG]

    Bölgesel zayıflama egzersizleri bütün egzersizleri içeriğine almaktadır. Ayrıca bunların dışında belirtilmesi gereken bir şey vardır ki yaptığınız bütün egzersizlerin yağ yakımında etkili olduğu, kan şekerinin alt seviyelere indiği zaman ise çikolata gibi şekerli ürünler yiyerek kan şekerini yükselterek dengede tutmayı sağlayabilirsiniz.

    Göbek çevresinde yapılan egzersizler elbette göbek bölgelerinde bulunan yağları eritecek diye bir şart koşulmamalıdır. Her egzersiz yağ yakar sorusuna çoğu zaman hayır denilmektedir. Çünkü yağlar organizmada eriyebilmesi için belirbi bir düzeyde zorlama yüklenme gibi şiddetli zorluklar gereklidir. Bunun bir formülü bulunmaktadır. 20-22 yaş nabız atış hızında ortaya çıkabilen rakamın % 50 ile % 80 arasında bir oranda olamsı gerekir bu yağları yakabilmekte için. Yağ yakma işlemi en erken 15-20 dakika yapılan egzersizlerin sonrasın bölgelerde zayıflama başlar.

    Sağlıklı bir spor yapmak için sürekli koşmalısınız!

    Egzersiz ve bölgesel zayıflama için koşu uzun süre belirli bir program eşliğinde yapıldığında herhangi bir sorun olmaz. Ancak ilk kez koşacak kişilerde kalp yada damar hastalıkları varsa sorun yaşanabilir. Herkez için en uygun egzersiz yürüyüş olacaktır.

    Sürekli egzersiz yapmak vücut için çok sağlıklı!

    Herkes egzersiz yapsın demiyoruz ama genellikle orta yaş üstünde olan kişilerin aşırı yüklenme sonrasında vücutları zarar görebilmektedir. Bunun için en fazla 3 gün olacak şekilde egzersiz zayıflama için yada formda kalmak için yapılabilir. Kondiksiyonlu kişiler bu günü 5′e çıkarabilir.

    Alışverişe gidip gelirken yürümek hatta ev işleri bile egzersiz sayılır bölgesel zayıflatır!

    Vitrin yürüyüşleri sağlık bakınından fayda sağlamaz. Her ne kadar sizi yoran ve hareketli olan ev işleri sportif anlamda kazanç sağlamaz.

    Bölgesel zayıflama için bölgesel egzersizlere yer verilmelidir!

    Bu yanlıştır. Eğerki göbek çevresindeki yağlar yakılmak isteniyorsa hareket o bölgedeki yağları eritmez. Ancak karın kasların azda olsa sertleşme meydana gelir ve göbek sarkıklığını toplar.

    Kondisyon aletlerideki harcanan caloriler yakılan yağı gösterir!

    Tabiki hayır. Egzersiz yapma sürecinde elbet yağlar yanıyor ancak yakılan misal 500 calorinin bütünü yağlardan tüketildiğini söylemek doğru olmaz. Egzersizleri yaparken 6 ile 8 hafta öncesinde net bir sonuç beklemek tamamen yanlıştır. Gerçek sonucu ise ancak 6 ay sonra elde edebilirsiniz.

    Egzersiz sabahları yapılmalıdır!

    Fark etmez egzersiz hangi saatte olursa olsun yapılabilir. Ancak sabah aç karnına yapılan egzersizler yağ eritme bakımından biraz daha avantaj sağlar. Yalnız akşam üzeride olsa yağ yakmanız sağlanır. Sabahın avantajları ; akşam yattınız sabah kadar birşey yemediğiniz için depolarınız en alt seviyede olduğu için yağ yakılması ile zayıflama daha kolaydır. Bölgesel zayıflama egzersizleri sabah kalktığınızda yapmanızı tavsiye ederiz.

    Çok terlemek yağ eritmektir!

    Hayır çok terlediğinizde yağ yaktınız anlamına gelmez. Terlemek herhangi bir ölçüt olarak kabul edilmemelidir. Hiç terlemeden yağ eritmek bile mümkündür.

    Egzersiz esnasında su içilmelidir!


    Buda doğru değildir. Az az mideye yük olamacak biçimde suyu içmelisiniz.

    Bölgesel zayıflama egzersizleri

    Ayrıca yalnız sıvı içecekler tüketerek zayıflamanız mümkün değildir.

    Tek öğün beslenmek kolayca zayıflatır!

    Kilo almanızın esas sebeplerinden bir tanesi, bütün gün boyunca aç durup yalnızca akşamları yemek yemektedir. 18 ile 20 saat boyunca aç kalan vücutta bu sürenin devam edileceğini düşünülür ve savaş hazırlıklarına başlanır gibi yedikleriniz depo edilmeye başlanır.

    Akşam yemek yemememek kilo kaybında yardımcı olur!

    Diğer öğünlerden çok fazla yemek yenmesi akşam hiçbirşey yememek kilo vermede olumlu bir etki yapacaktır.

    Sadece sıvı ürünler tüketmekle zayıflamak mümkündür!

    Yanlış. Kahve, çay, bitki çayları, su, diyet içecekleri kalori ile enerji içermediği için sadece kilo aldırmaz. Ancak meyve suyu gibi gazlı olan içeceklerin içeriğinde bulunan şeker kilo almanızı sağlar.

    Kilo almamak için düzenli olarak 3 öğün yemek yemeliyiz!

    Araştımalara göre aynı seviyede kalori alsalar bile 3 öğün yerine 6 öğün yemek yiyenlerin daha çabuk kilo verdiğini göstermektedir. Öğünleri arttırmak midedeki doygunluk hissini arttırarak sonraki öğünde daha az yemek yemeyi sağlıyor.

    Meyveler kilo aldırmaz, diyet yapılırken istediğimiz kadar meyve yiyebiliriz!

    Hayır. Sebzeler ile su ve lif oranları fazla olduğundan calorisi azdır. Çiğ yenen sebzeler kıvırcık, göbek, marul, nane, maydanoz, biber, roka, salatalık sınırsız yenebilir. Fakat karpuz, üzüm ve incir gibi meyveler belirli seviyede tüketilmelidir.

    Kilo vermede diyet ürünleri serbest olarak yenilebilir!

    Bütün diyet ürünlerindeki enerji (kalori) değeri 0 değildir. İçeceklerde kalori bulunmaz iken biskübilerdeki kalori ile yağ ve karbonhidratlar bir enerji bulundurduğundan kilo aldırabilir.

    Kan şekeri düştüğünde şekerli gıdalar yenmemeli!

    Pretein vücut mekanızmasını daha hızlı hareket ettirir. Fakat devamlı protein alımı kas dokularını eskitmede rol oynar ve su kaybına neden olur. Kilo veriyorum derken metabolizmayı yavaşlatarak diyetin sonrasın daha çok kilo alımı başlar.

    Sabahları aç karına limon suyu içmek zayıflatır!

    Hayır. Su yada içine koyulan limon ve ya soda gibi içeceklerin bitki çaylarının yağlarını yakmada, ayda yok etmede herhangi bir etki sağlamaz. Bölgesel zayıflama için bu uyarıları dikkate almanız size büyük yarar sağlayacaktır. Kısa süre zarfında zayıflayıp formunuza kavuşacaksınız.
     


Yükleniyor...