Öğretmen Ve Görevleri

'Etüt Merkezi' forumunda HazaN tarafından 3 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu


  1. Öğretmenlerin görevleri nelerdir
    Öğretmenin görevleri

    *kaygı gerginliği her zaman anlar ve bunu en aza indirir.
    *öğrencilerin birey olduğunu ve bireysel ilgiye gereksinim duyduğunu farkeder ve öğrencilerin kendilerini iyi duyumsamamalarını sağlar.
    *çalışmaya yürekten inanır ve bunu olumsuz baskı yapmadan gerçekleştirir.
    * öğrenci ve aileleri olumlu bir şekilde değerlendirir ve çalışma ortaklığı kurması gerektiğini anlar.
    * bağırmaktan kaçınır,serin kanlı ve disiplinlidir.
    * eleştiriden çok övgüyü tercih eder.
    * öğrencilerin coşkusunu ,yeteneğini ve bireyselliğini fark eder.
    * öğrenme ürünlerini ilginç ve değişik yorumlar.
    * temel becerileri öğretebilmek için farklı öğrenme yaşantıları düzenler.
    * yaratıcılık ve merak öğelerini öğrenme deneyimlerinde anahtar olarak kullanır.
    * her kurumda değişşikliği olumlu ve gerekli görür.
    *öğrencilerin özelliklerine ve konuya uygun öğretim biçimleri geliştirir.
    mesleki nitelikler:öğretmenin mesleki nitelikleri şöyle sıralanabilir:
    *öğretim sürecini planlama:öğretmen öğretim sürecini önceden ne kadar iyi planlarsa öğrenciler o kadar kolay ve etkili öğrenir.
    öğretme öğrenme sürecinin etkili olabilmesi uygun yöntem ve tekniklerin seçimine bağlıdır.
    *Etkili iletişim kurma: iyi iletişim kurma becerilerinin başındaöğretmenin açık anlaşılır ve doğru bir dil kullanması gelmektedir.
    *sınıf yönetimi: sınıf yönetimi öğrencilerle etkili iletişim kurabilme sınıf içi sorunların çözümünde öğrencilere öz yeterlilik ve içsel denetimkazandırma, çatışmaları en aza indirerek öğretimin verimliliğini yükseltme becerisidir.
    * etkili sınıf yönetimi:
    * öğrenci katılımını arttırır.
    * olumsuz davranışları azaltır.
    * öğrenmeye ayrılan süreyi arttırır öğrenci başarısına katkıda bulunur.
    * öğrencilerin sorumluluk ve davranışlarını denetleme becerilerini geliştirerek bu konularda içsel ölçütler oluşturmalarını sağlar.
    * zamanı etkili kullanma :
    öğretim zamanını etkili kullanmanın temel koşulu,öğretim sürecinin önceden ve iyi bir biçimde planlanmasıdır.
    *öğrenmeleri değerlendirme:
    öğrenmeyi değerlendirmenin en etkili yolu, değerlendirmenin girişte ,süreç devam ederken ve çıkışta yapılmasıdır.
     


Similar Threads: Öğretmen Görevleri
Forum Başlık Tarih
Etüt Merkezi Öğretmenin Görevleri Nelerdir? 24 Şubat 2012
Etüt Merkezi Okul rehber öğretmeninin görevleri 12 Ocak 2012
Etüt Merkezi Öğretmen Görevleri 20 Nisan 2011
Etüt Merkezi Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri 8 Nisan 2011
Etüt Merkezi Öğretmenin Nitelikleri Ve Görevleri 4 Ocak 2009