Nedim Günsür Hayatı, Sanat Üslubu ve Eserleri

'Biyografi' forumunda Merve tarafından 5 Oca 2012 tarihinde açılan konu


  1. Nedim Günsür

    Doğum 1924/Ayvalık
    Ölümü 13 Kasım 1994/İzmir
    Meslek Ressam
    Nedim Günsür; Türk ressam. Sanat çevrelerince '' Tüm nesnelere sevgiyle yaklaşan ressam olarak bilinir.Devlet tarafından birçok ödüle layık görülmüştür.

    HAYATI
    1924 yılında Ayvalık’ta doğmuş olan sanatçı aynı yıl İstanbul’a taşınmış, 1931 yılında Kadıköy Cevizli İlkokulu’nda öğrenime başladığı sırada çoktan resim sanatıyla tanışmış, babasının da resme olan tutkusu Nedim Günsur’un erken yaşta pek çok karikatür ve resimli hikayeler çizmesine olanak tanımıştır. 1936 yılında ortaöğrenimine devam ederken babasının vefaatı üzerine okulu bırakmıştır. 1939 yılında İzmir’e ablasının yanına taşınan Günsur, burada okuluna kaldığı yerden devam etmiş, hocasının tavsiyesi üzerine 1942 yılında İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’ne girerek Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun öğrencisi olmuştur. 1945 yılında çalıştığı atölyedeki arkadaşları ile ‘’On’lar Grubu’’ adıyla bir araya gelerek sergiler açmaya başlamışlardır. 1948 yılında bölümünü birincilik ile bitiren Günsur Fransız hükümetinin verdiği burs ile Paris’e gitmiştir. Paris’te kaldığı bu 4 yıl boyunca çeşitli sergilere katılmış, F.Leger ve A.L’hote gibi atölyelerde çalışmıştır. 1952 yılında yurda dönen sanatçı, evliliğinin ardından Zonguldak’a yerleşerek bu dönemde sık sık resimlerine madencileri konu etmiştir. Ömrü boyunca sürekli çalışarak zamanını geçiren Günsur, 1994 yılında hayatını kaybetmiştir.

    SANAT ÜSLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
    SANAT ÜSLUBU

    70 yıllık sanat hayatından bahsedecek olursak, sanatçının eserleri söz konusu olduğunda açıkça görülür ki özgeçmişi ve ilgi alanları resimlerinde okunur, öyle ki plastik bir dille kendini anlatır. Kendisiyle birlikte toplumu da anlatmıştır. Çünkü sanatçı çağının bir tanığı olmayı seçmiş, toplumsal bir amaç üstlenmiş olduğu bilinir. Zira sanatçının ilk gençlik yılları zaten insan ve insanlık onurunu derinden sarsan bitmez savaş yıllarında geçmiştir. Sanatçının bu toplumsal ve biraz da yöresel tarzı içinde batıya da yabancı kalmadığını söyleyebiliriz. On’lar Grubu içerisinde her zaman aktif olarak barınan sanatçı, hayatının Zonguldak dönemlerinde maden işçilerini konu almıştır ama bunun yanında açık havada kırları, sokakları, uçurtma uçuranları, lunaparkları, çocukları, balıkçıları, neşeli bir yaşam, doğa tutkusu ve sevecen üslup ile betimlediği görülür. 1960’lı yıllardan sonra ise kent yaşamının, toplumun sorunlarına yönelmiş eserlerini de naif özellikler taşıyan figüratif tarz ile toplumsal gerçekçi bir üslupla oluşturmuştur. Umudun ön planda olduğu, kendine özgü insani bir dünya arayışını kesintisiz olarak sürdüren Günsur, başkaları tarafından resimsel olmadığı düşünülen en basit konulardan bile içselleştirilmiş başyapıtlar üretmeyi başarmıştır. Sanata dogmatik olmayan bir yaklaşımla yaklaştığı ve her daim insancıl bir duyarlılık sergilediği görülmektedir.

    BAŞLICA ESERLERİ

    Petnahor’da Kamp (1947), Yoğurtçu Parkı (1947), Kahve (1946), Nalbant (1947), Bahçe (1947), Korkan Adam (1949), Kostüm Giyenler (1951), Madenci (1960), Savaş Canavarı (1960), Onuncu Köy (1963), Cezayir Savaşı (1960), Dalyan (1968), Gecekondu Yıkımı (1970), Gurbetçiler (1978), Baloncu (1987), Kızamık (1970)